Haber

İzmir’de Acil Serviste Bir Günde 973 Hastaya Bakan İki Doktordan Biri Kalp Krizi Geçirdi.

HABER: ABDULLAH CELEBI-Kamera: KERİM UĞUR

İzmir Buca Seyfi Demirsoy Hastanesi acil servisinde 973 hastaya bakan iki doktordan biri olan Uğur Dalbaşı kalp krizi geçirdi. Şekeri yüksek olduğu için insülin uygulayan ancak yoğunluktan yemek yiyemediği için bayılan Dalbaşı, ağır bakıma alınarak tedavi altına alındı. Öte yandan İzmir Tabip Odası Başkanı Süleyman Kaynak, Sağlık Bakanlığı’nın 5 dakikada bir hasta görmeyi öngören randevu sistemine tepki gösterdi. Vatandaşlara seslenen Kaynak, “Hastalarımızdan destek bekliyoruz. Sağlık hizmeti almak için 20 dakika hekimin önüne gelip bir araya gelmeye çalışsınlar. Hasta o 20 dakika dışarı çıkmamalı. sivil itaatsizliğin başlangıcı.”

İzmir’in Buca ilçesindeki Seyfi Demirsoy Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin acil servisinde görev yapan 53 yaşındaki doktor Uğur Dalbaşı, geçtiğimiz Cuma günü saat 16.25 sıralarında görev başındayken kalp krizi geçirerek kendini kaybetti. Dalbaşı, başka bir görevli doktorla birlikte acil serviste hastalanana kadar 973 hastaya baktı.

Şeker hastası olan Dalbaşı, yoğun çalışması sırasında kendini kötü hissedince şekerinin yükseldiğini fark etti. Kendi kendine insülin uyguladığı için kısa sürede yemek yemek zorunda kalan Dalbaşı, yoğunluktan fırsat bulamayınca kan şekeri normalin altındaydı ve bu düşünceyle bayıldı. İlk müdahaleyi doktor arkadaşının yaptığı Dalbaşı’nın kalp krizi geçirdiği belirlendi. Dalbaşı, İzmir Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne sevk edilerek ciddi bakıma alındı.

“GEMİLERDE ŞOK TESPİT EDİLDİ”

ANKA Haber Ajansı’na konuşan İzmir Tabip Odası Başkanı Süleyman Kaynak, doktor Uğur Dalbaşı’nın durumu hakkında bilgi vererek, şunları söyledi:

“Şu anda durumu stabil, oldukça uygun. Olay birçok yönden dramatik. Doktor arkadaşımız ve ikinci bir arkadaşımız o gün acil serviste 1000’e yakın hasta gördü. Bu bire bir kadar süren bir durum. -yarım dakika.O günkü vardiya daha bitmedi.Nöbet.Sondaki rakam 1.300 civarı.Doktorumuz şeker hastası.Kendini zinde hissetmiyor.Şekerinin yüksek olduğunu tespit ediyor.Düşürmek için insülin yapıyor. İnsülin aldıktan sonra kısa bir süre yemek yemesi gerekiyor bu yemeği yiyemiyor neden yoğunluktan insan kuyrukta beklemekten sıkılıyor itirazlar gerginlikler devam etmek zorunda kuyruğu eritmek için uğraşıyor ağır tablo çıkıyor arkadaşımız kendini kaybediyor koroner kalp sorunu olduğu belirlendi anjiyo yapılıyor damarlarında darlık var ağır bakıma alınıyor şu an durumu iyi Istikrarlı.

“BU SİSTEM ARTIK KAPALIDIR”

Acil serviste iki doktorun işi daha bitmedi. 1000’e yakın hastayı tedavi ediyorlar. Bu çok ciddi bir durum. İkinci ciddi sorun ise doktorun yemek yemeye vakit bulamamasıdır. Nefes almadan, tuvalete gitmeden, yemek yemeden hastalara bakmak zorunda bırakılan sağlık personeli var. Bu hekimler ve hastalar için insancıl değildir. Günde 1000 hastayı 1001. hasta olarak tedavi eden bir doktorun karşısına çıktığınızda ne bekleyebilirsiniz ki? Bu sistem artık bloke edilmiştir. Bu sistem artık çalışmıyor. Doktorların çok değerli bir kısmının, bu belki yarısından fazlasının sistemik antidepresan kullandığını söyleyebilirim. Bu, tükenmişlik sendromu dediğimiz sürecin bir belirtisidir. Sağlık sistemini tamamen yeniden düşünmeli ve düzeltmeliyiz. O şekilde gitmez.

“HASTALAR ÖNCE İTİRAZ ETMELİ”

Sağlık Bakanlığı’nın 5 dakikada bir hasta görmeyi ve vatandaşları davet etmeyi öngören randevu sistemini eleştiren Kaynak, sözlerini şöyle tamamladı:

“Hastalarımız 5 dakikada gerçek bir sağlık hizmeti almıyor. Böyle bir şey mümkün değil. Bunun için uluslararası standart en az 20 dakika, uluslararası kuruluşlar tarafından tavsiye ediliyor. Bu nedenle toplumumuzdan, hastalarımızdan ve hastalarımızdan takviye bekliyoruz. 20 dakika sağlık hizmeti alabilmek için doktor yanında olmaya çalışalım.Muhtemelen 20 dakika dışarı çıkmamalı.Bu sivil itaatsizliğin başlangıcı olabilir.Halkımız destek vermeli. Doktorlar, sağlık çalışanları ve sağlık kuruluşları bu konuda seslerini yükseltiyorlar. Ancak bu sistem bu durumda yeniden düzenlenebilir. “Hastalarımızın öncelikle 5 dakikaya itiraz etmesi gerekiyor. Bence hastanenin önünde toplanıp ‘5 dakikada bir muayene istemiyoruz, bunun uluslararası standardı 20 dakika’ diye bağırsınlar. 20 dakikadan az olmamalı’.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu